لباس کار تابستانی | لباسکار مناسب تابستان

یکی از مهم‌ترین ملزومات جهت انجام هر شغلی مخصوصا در کارهای ساختمانی و صنعت لباس کار است. برای مثال برای مهندسینی که سر ساختمان‌ها کار می‌کنند باید لباس کار مخصوص متناسب با محیط کار طراحی کرد. لزوم انجام این کار افزایش امنیت بیشتر در محل کار برای پرسنل است. در نظر داشته باشید که انتخاب لباسکار را باید بر مبنای شرایط شغلی و محیطی انجام داد. برای مثال لباس کار تابستانی بیشتر در محیط‌های باز در فصل‌های تابستان و بهار و حتی در مکان‌های بسته با هوای گرم قابل استفاده است. یکی از دیگر از ضرورت‌های مهمی که سبب می‌شود تا کارفرما برای کارکنان لباس کار مخصوص در نظر بگیرد کثیف شدن و خرابی لباس کار در محل کار به خصوص کارگاه‌ها است. بنابراین قبل از مشغول شدن به انجام هر کاری لازم است که از لباس کار متناسب با آن شغل بهره برد. در این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد لباس کار تابستانی و لباسکار مناسب این فصل با شما صحبت کنیم.

از مهم‌ترین نکته‌هایی که در زمان خرید لباس کار تابستانی باید مدنظر داشت توجه داشتن به شرایط جوی و دمای محل کار است. در فصل تابستان زمانی که دمای هوا زیاد می‌شود به طور قطع بهره‌گیری از لباسکار نامناسب می‌تواند سبب ایجاد مشکلاتی برای پرسنل شود. بعضی از روزها دمای هوا بالاتر از 40 درجه است و کارفرماها باید لباس کار تابستانی مناسب و خنک برای افراد شاغل در محل کار در نظر بگیرند. استفاده از لباس‌های گرم در محیط‌های گرم سبب خستگی زودهنگام افراد در محیط کار می‌شود. در نتیجه راندمان کار به شدت افت می‌کند.

جنس پارچه لباس کار برای فصل تابستان

برای این که پارچه مناسب برای لباس کار در تابستان را انتخاب کنیم لازم است که به جنس مواد اولیه آن توجه کنیم. مواد اولیه که در تهیه هر پارچه به کار می‌روند دارای یک سری خصوصیات هستند که سبب راحتی در تابستان می‌شوند. در زیر به برخی از این پارچه‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. پارچه تترون: به علت این که ضخامت پارچه تترون کم است برای لباس کار تابستان می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب باشد. از پارچه‌های تترون برای تهیه لباس‌های کار در فصل تابستان و بهار و محیط‌های گرم استفاده می‌شود. این پارچه‌ها دارای راحتی بسیاری هستند. اما نکته مهم این است که پارچه تترون به علت این که ضخامت کمی دارد نمی‌تواند افراد در مقابل برخی از خطرات در محیط کار مصون بدارد. بنابراین اگر محیط کار به گونه‌ای است که افراد بسیار در معرض برخورد با اشیاء هستند بهتر است که از این پارچه برای تهیه لباس کار استفاده نشود.
  2. پارچه ترگال: این پارچه از ترکیب شدن دو ماده پلی استر و ویسکوز تولید می‌شود. بارزترین استفاده از این نوع لباس‌ها همان یونیفرم مدرسه در دوران کودکی و نوجوانی است. جنس ضخیم این پارچه‌ها در قیاس با پارچه‌های تترون سبب افزایش دوام آن‌ها می‌شود. به همین دلیل یکی از انتخاب‌های مناسب در محیط کار همین لباس‌های تهیه شده از پارچه ترگال است.
  3. پارچه فیلامنت کجراه: یکی از بهترین پارچه‌ها برای تولید کردن البسه و لباس‌های کار مهندسی همین پارچه‌های فیلامنت کجراه است. چون دارای استحکام و مقاومت بسیار بالایی هستند و برای استفاده در فصل تابستان بسیار مناسب به نظر می‌رسند. باید بدانید که خرید پارچه فیلامنت کجراه برای تهیه لباس کار در فصل تابستان بسیار مناسب و محبوب است.
  4. پارچه کتان: یکی از دیگر پارچه‌های محبوب که برای تولید لباس کار در فصل تابستان مناسب است پارچه‌ای موسوم به کتان است. کتان به غیر از این که راحتی بسیار بالایی دارد در قیاس با دیگر پارچه‌ها دارای استحکام بالاتری در مقابل حرارت است. به علت منافذی که در پارچه کتان وجود دارد در فصل گرم تابستان مناسب است. زیرا گردش هوا از لابلای منافذ سبب می‌شود تا افراد گرمای کمتری را تحمل کنند.
بیشتر بخوانید:  پیام تیشرت تبلیغاتی برای شرکت چیست؟

موارد بالا از پارچه‌های مناسبی هستند که در تهیه لباس کار شرکتی و صنعتی در تابستان استفاده می‌شوند.

مدل‌های لباس کار تابستانی

انواع مدل‌های لباس کار برای تابستان

در زیر به انواع لباس کار مناسب فصل تابستان اشاره می‌کنیم:

  1. لباس کار به صورت یکسره: این مدل لباس کار به شکل یک دست از بالا تا پایین است که در اصطلاح سرهم نامیده می‌شود. این نوع لباس کار را می‌توان بهترین گزینه برای افرادی دانست که در مکان‌هایی با میزان آلایندگی بالا مشغول به کار هستند. لباس کار یکسره را می‌توان بر روی لباس زیر پوشید. اما در فصل تابستان به علت گرمای هوا بهتر است که از لباس زیر در زیر این لباسکار پرهیز کنید.
  2. لباس کار به صورت دو تکه: این مدل لباس کار دارای دو تکه به شکل مجزا است. راحتی استفاده از این نوع لباس کار در مقایسه با لباس کار یکسره بیشتر است. همچنین این نوع لباس کار دارای تنوع زیادی است و برای فصل تابستان بسیار مناسب است. در واقع می‌توان گفت که لباس کار دو تکه یکی از بهترین لباس کارها برای استفاده در فصل تابستان است.
  3. لباس کار دوبنده: این لباس کار دارای جیب‌های بزرگ است که می‌توان وسایل اضافی در زمان کار را در آن قرار داد. در واقع این لباس کار یکی از کاربردی‌ترین البسه کار در فصل تابستان است. اگر شغل شما به گونه‌ای است که باید از چند وسیله در زمان کار با هم استفاده کنید برای راحتی کار می‌توانید از این مدل لباس کار تابستانی بهره ببرید. زیرا در زمان انجام کار می‌توانید وسایل اضافی را در درون جیب خود بگذارید.
بیشتر بخوانید:  خرید عمده لباس کار 

موارد بالا از انواع لباسکار مناسب برای فصل گرم تابستان هستند. در مرد لباس کار زمستانی بیشتر بدانید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله در مورد لباس کار تابستانی و لباسکار مناسب تابستان با شما صحبت کردیم. لازم است که در صورت داشتن مشاغل صنعتی در فصل تابستان حتما از بهترین لباس کار متناسب با کسب و کار خود بهره ببرید.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *