بهترین لباس کار صنعتی

بهترین لباس کار صنعتی برای محافظت از افراد در شغل به کار می‌رود. با توجه به شغلی که فرد دارد لباس کار باید متناسب با آن شغل برای وی در نظر گرفته شود. همه کارکنان وظیفه دارند که با لباس کار مخصوصی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است در محل کار خود حاضر شوند. خصوصیات هر لباس کار با توجه به مقررات مخصوص هر ارگان است. در نظر داشته باشید که به طور معمول هر لباس فرم به صورت پوششی سراسری است که تنه و دست و پاها را در بر می‌گیرد. لباس کار به گونه‌ای درست می‌شود که بتواند فرد را در مقابل شرایط بیرونی محافظت کند. در ای مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد بهترین لباس کار صنعتی با شما صحبت کنیم.

ویژگی‌ها و استانداردها در بهترین لباس کار صنعتی

سایز لباس کار بایستی متناسب با بدن فردی شاغل باشد. پرسنلی که با ماشین‌ها کار می‌کنند و یا این که نزدیک به ماشین‌آلات هستند لازم است که از لباس کاری بهره ببرند که هیچ بخش آن پاره و یا باز نباشد. بهتر است که این لباس‌ها دارای شب نما باشند. آویز کردن وسایل اضافی مانند کلید، زنجیر، ساعت و وسایلی مانند آن‌ها بر روی لباس کار به هیچ‌وجه نباید مورد استفاده قرار بگیرد. باید بدانید که در هر محل کار احتمال این که انفجاری رخ بدهد وجود دارد. بنابراین لازم است که از یقه نورگیری آفتاب گردان و دسته عینکی که از انواع سلونویید ساخته شود باید استفاده کرد. همچنین نباید کارکنان مواد قابل اشتعال در سر کار همراه داشته باشند. اگر کار افراد به گونه‌ای است که باید مرتبا آستین خود را بالا برند بایستی از لباس کار با آستین کوتاه استفاده کنند.

استانداردها در لباس کار صنعتی 

کارکنان در محیطی که گرد و غبار و یا مواد قابل اشتعال باشد نباید از لباس‌های جیب‌دار و یا لبه‌دار دوبل شلوار استفاده کنند. همچنین مکان‌هایی که احتمال شعله‌ور شدن و یا مواد سمی زیاد است نیز این مورد باید رعایت شود. زیرا مواد سمی و گرد و غبار در لبه و چین لباس باقی می‌مانند. برای افراد شاغل که با مواد مضر و یا مواد خورنده کار می‌کنند لباس ایمنی باید طوری باشد که گاز و آب در آن نفوذ نکند. جنس لباس فرم باید با نوع ماده‌ای که با آن کار می‌کنند متناسب باشد. لباس پرسنلی که با مواد رادیو اکتیو و یا اسیدی سر و کار دارند بایستی به صورت یکپارچه و بدون هیچ منفذی باشد. در این نوع مشاغل باید از کلاه مخصوص، دستکش و کفش از جنس‌های خاصی استفاده شود. همه این لباس‌ها باید غیر قابل نفوذ باشند. بهترین لباس کار صنعتی نبایستی گشاد باشد. به خصوص بخش‌های سر آستین را نباید گشاد گرفت. همچنین نباید این بخش‌ها تنگ باشند و سبب شوند تا فرد در کار خود احساس خستگی کند. اعضای بدن افراد شاغل باید در طول مدت کار راحت باشد. لباس‌ها باید به گونه‌ای درست شوند که پرسنل مجبور نباشند که آن‌ها را تا بزنند و یا به صورت لوله در بیاورند.

بیشتر بخوانید:  بهترین کارگاه تولیدی لباس کار

اگر در محلی کار می‌کنید که مواد نفتی و یا شیمیایی در آن زیاد است؛ به محض آلوده شدن لباس‌هایتان لازم است که فورا آن‌ها را بشویید. همچنین بایستی آن بخش از بدن خود را که به این مواد آلوده شده است را نیز تمیز کنید. برخی از شوینده‌ها هستند که برای پاک کردن این مواد از روی پوست هستند. هیچ یک از پرسنل نباید با لباسی که با مواد نفتی آغشته شده است به کار خود ادامه دهد. این مواد می‌توانند در صورت نزدیک شدن به کبریت، فندک و یا دیگر موارد فرد را دچار خطرات آتش‌سوزی کنند. در صورتی که لباس افراد پاره شود و یا به مواد نفتی آلوده شود بایستی در صورتی که نیاز به تعویض لباس است به سرپرست بخش اطلاع بدهد. لباس‌هایی که به گریس و یا روغن آغشته شوند را باید هر چه سریع‌تر از بدن بیرون آورد. زیرا امکان دارد که برای پوست ایجاد مشکل کنند.

جنس بهترین لباس کار صنعتی

جنس پارچه صنعتی برای افراد شاغل با توجه به شرایط کار ساخته می‌شود. بهترین لباس کار صنعتی با توجه به شغل موردنظر باید مقاومت کافی در برابر چروک را داشته باشد. همچنین جنس لباس نباید به گونه‌ای باشد که تولید الکتریسیته ساکن کند. لازم است که جنس لباس صنعتی با توجه به فصل سال و شرایط اقلیمی تهیه شود. میزان پنبه و پلی‌استر که در یک لباس کار باید به کار رود با توجه به نوع شغل تعیین می‌شود. برای مثال در شغل جوشکاری باید مقدار پنبه لباس تنها 11 درصد باشد. برای این که پارچه دارای دوام بیشتری باشد و بعد از شست‌وشو رنگ ندهد از رنگ‌های راکتیو در رنگرزی پارچه استفاده می‌شود. این کار سبب می‌شود تا پارچه در حین شست‌وشو آب نرود. زمانی که یک پارچه مرغوب با جنس اعلاء انتخاب شود کار بادوام در می‌آید. نکته مهم دیگر این است که در لباس کار بایستی از دوخت‌های محکم و چرخکاری دوبل در درزها بهره برد. با بهره‌گیری از الگوی مناسب بایستی لباس کار به صورت شکیل و خوش دوخت و با استحکامی بالا در بیاید.

بیشتر بخوانید:  لباس کار مکانیکی باید چگونه باشد؟

نتیجه‌گیری

در این مقاله در مورد بهترین لباس کار صنعتی با شما صحبت کردیم. لازم است که در تهیه لباس کار و با توجه به نوع شغل بهترین مشخصات را برای لباس کار در نظر بگیرید. کسا به عنوان بهترین شرکت تیشرت تبلیغاتی شما را در ایم مقاله همراهی کرد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *