لباس کار شرکتی

لباس کار از جمله لوازم مهم برای محافظت از افراد شاغل در زمان کار است. لباس کار باید با توجه به شرایط کاری و شرایط جوی و همچنین با توجه به سلایق فردی تهیه شود. نع و جنس لباس کار در هر شغلی متفاوت است و با توجه به مقررات خاص تولید و طراحی می‌شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد لباس کار شرکتی با شما صحبت کنیم.

استانداردهای یک لباس کار شرکتی مناسب

کمپانی‌های تولیدکننده لباس کار وظیفه دارند تا استانداردهای مخصوصی را برای لباس کار شرکتی در نظر بگیرند. بر مبنای این استانداردها لباس‌های کار، ایمنی لازم را برای حفاظت از کارکنان دارا می‌شوند. یکی از مهم‌ترین این استانداردها این است که لباس کار باید بسیار راحت باشد؛ به گونه‌ای که پوشیدن و درآوردن آن فرد را با درد سر روبه‌رو نکند. به همین منظور باید به دکمه‌ها، نوع یقه و زیپ لباس توجه کافی کرد. در زمان خرید لباس کار باید به سایز آن دقت کرد. اگر سایز لباس کار شرکتی مناسب نباشد سبب می‌شود تا در هنگام کار راحتی لازم را نداشته باشید. هر فرد در وقت کار اگر راحتی بیشتری داشته باشد می‌تواند تمرکز بیشتری را بر روی کارش بگذارد.

یکی از دیگر از مواردی که برای تهیه لباس کار باید به آن توجه کرد سبک بودن لباس کار است. در زمان خرید حتما باید این نکته را مدنظر داشته باشید. زیرا شما لباس کار شرکتی را برای مدت‌زمان زیادی در روز بر تن دارید. اگر لباس به اندازه کافی سبک نباشد می‌تواند شما را آزرده کند. از دیگر استانداردهایی که باید برای تهیه البسه کار در نظر گرفت تولید آن متناسب با شرایط کاری است. برای مثال اگر شما کارتان در شب است باید از لباسی استفاده کنید که دارای علامت شبرنگ باشد. این امر سبب می‌شود تا شما در تاریکی به خوبی دیده شوید. همچنین اگر شما در محیط گرم و یا فصل تابستان مشغول به کار هستید باید از لباس‌هایی بهره ببرید که خنک باشند. این کار باعث می‌شود تا راندمان کاری شما کم نشود.

بیشتر بخوانید:  نحوه نگهداری از لباسکار | شستشوی لباس کار

جنس پارچه‌ها میز سبب افزایش یا کاهش ایمنی می‌شود. تغییرات دمایی در بدن افراد شاغل، تناسب لباس‌ها با وزن افراد بسیار اهمیت دارد.

مهم بودن ایمنی در لباس کار

لباس کار باید در هر شرایطی حفاظی مناسب برای جان افراد باشد. بر مبنای شرایط کاری که هر فرد دارد بایستی اقدام به خرید لباس کار کند. مدل لباس کار و نوع پارچه و غیره با توجه به نوع شغل تعیین می‌شود. برای مثال افرادی که در مکان‌هایی کار می‌کنند که گرمای هوا بسیار زیاد است باید از البسه‌ای بهره ببرند که در مقابل آتش و حرارت مقاومت بالا داشته باشد. این امر سبب می‌شود تا احتمال آتش‌سوزی کم شود. اگر لباس کار عایق باشد از ورود حرارت به درون لباس جلوگیری می‌کند. این موضوع سبب می‌شود تا راحتی لباس کار بیشتر شود و فرد صدمه نبیند. بنابراین بر مبنای شغل‌های گوناگون، نوع کار، محل کار و خطرهای احتمالی بایستی اقدام به تولید لباس کار کرد. لباس کاری که در مکان‌های سرد، محیط‌هایی که با مواد شیمیایی سر و کار دارند و مکان‌هایی با خطر برق‌گرفتگی و دیگر شغل‌ها بیشترین امنیت را برای پرسنل ایجاد کند یک لباس کار مناسب محسوب می‌شود.

انواع لباس کار شرکتی

همان‌طور که پیش از این اشاره شد لباس کار با توجه به محیط شغلی تولید می‌شود. در زیر به انواع مرسوم لباس کار شرکتی اشاره می‌کنیم:

  • کاپشن و شلوار

لباس کار کاپشن و شلوار از دو بخش شلوار و کاپشن تشکیل می‌شود. لباس کارهای شرکتی دو تکه دارای جیب‌های زیادی هستند و بهره بردن از آن‌ها بسیار ساده است. همچنین می‌توانید در زیر لباس فرم لباس‌های دیگری نیز بپوشید. مشخصا لباس کار تابستانی ویژگی‌های متفاوتی دارد.

  • لباس کار یکسره
بیشتر بخوانید:  تی‌شرت مارکتینگ:استراتژی قدرتمند بازاریابی برای کسب‌وکارها

لباس کار یکسره که انواع گوناگونی دارد از پرکاربردی‌ترین البسه کاری به حساب می‌آید. بهره‌گیری از البسه کار یکسره وقتی مهم می‌شود که فرد جنب‌وجوش و فعالیت بالایی را در محیط کار داشته باشد. لباس‌های کار یکسره کارایی بالایی دارند و به لحاظ ظاهری زیبا هستند. لباس کار جوشکاری، لباس کار خلبانی، لباس کار دوبنده از جمله لباس کارهای یکسره هستند. لباس کار دوبنده دارای بالاتنه آزاد است و قدرت کار فرد شاغل را محدود نمی‌کند. همچنین این لباس کار در شغل مکانیکی و نجاری نیز کاربرد دارد. پارچه‌ای که می‌توان در لباس کار یکسره استفاده کرد از جنس‌های پلی‌استر، کتان، پنبه و فیلامنت است. انواع لباس کار یکسره با رنگ­های مختلف و پارچه‌های گوناگونی تولید می‌شود. در نظر داشته باشید که لباس کار دوبنده در بخش بالایی تنه دارای جیب‌هایی است که می‌توانید وسایل و ابزارآلات مختلف را درون آن قرار بدهید.

  • لباس کار آستین‌دار

لباس کار آستین‌دار یا لباس کار خلبانی همه بدن افراد را در بر می‌گیرد. بهره‌گیری از البسه کار خلبانی سبب می‌شود تا موادی مانند روغن، آب ، اسید و دیگر مواد شیمیایی با سطح پوست تماس برقرار نکند. در نظر داشته باشید که این نوع لباس کار شرکتی بیشترین سطح ایمنی را برای افراد ایجاد می‌کند.

 نتیجه‌گیری

در این مقاله در مورد لباس کار شرکتی با شما صحبت کردیم. لازم است که در تهیه لباس کار متناسب با شغلی که دارید دقت زیادی داشته باشید. بهره‌گیری از بهترین لباس کار متناسب با شرایط کاری سبب افزایش راندمان و سلامت افراد شاغل می‌شود.

 

 

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *