لباس کار از کجا بخریم؟ | خرید لباس کار

افراد وقت زیادی را در طول یک روز در محل کار می‌گذرانند. با توجه به این که در مکان‌های گوناگون شرایط مختلفی وجود دارد بایستی لباس کار متناسب با نوع شغل در نظر گرفته شود. توجه به پارامترهای مختلف با توجه به نوع کسب و کار باید در دستور کار تولید لباس قرار بگیرد.  پوشاک صنعتی کسا یکی از بهترین مجموعه‌ها در جهت تولید لباس کار است که به همه مولفه­های مهم در ساخت یک لباس کار توجه دارد. در نظر داشته باشید که لباس کار یکی از ابزارهای مهم در محیط کار است که نقش حفاظتی از جان افراد شاغل در محیط کار ایفا می‌کند. بنابراین لازم است که در خرید لباس کار به نکته‌های مهم دقت داشته باشید. در این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد موارد مهم در هنگام خرید لباس کار و این که لباس کار از کجا بخریم اشاره کنیم.

خرید لباس کار: لزوم پوشیدن لباس کار مناسب در محل کار

در حالت کلی علل زیر را می‌توان برای پوشیدن لباس کار درست در محیط کسب و کار بیان کرد:

  • حفظ جان و مال پرسنل در مکان کار
  • به وجود آوردن یکپارچگی و نظم در محیط‌های کار گوناگون
  • به وجود آوردن پوشش و ظاهر یکپارچه برای پرسنل در مجموعه کار
  • جلوگیری از پیش آمدن اتفاقت و حوادث متفاوت در زمان انجام کار

موارد بالا از نکات مهمی هستند که افراد را وادار به خرید بهترین لباس مخصوص کار می‌کنند.

خرید لباس کار: خصوصیات لباس کار خوب چیست؟

از اصلی‌ترین نکات برای انتخاب لباس کار در شغل‌های گوناگون، خصوصیاتی است که یک لباس کار خوب را مشخص و متمایز می‌کند. در نظر داشته باشید که یک لباس کار مناسب باید جنس پارچه خوبی داشته باشد. نخستین و مهم‌ترین ویژگی لباس کار، بالا بودن کیفیت و استحکام و پایداری طولانی‌مدت آن است.  از پارچه‌های متفاوتی مثل پنبه، پلی استر، کتان، ویسکوز، فیلامنت و غیره برای ساخت و دوخت البسه بهره گرفته می‌شود. انتخاب بهترین جنس بایستی که بر مبنای ماهیت کسب و کار و همچنین شرایط جغرافیایی و محیطی در نظر گرفته شود. پارچه‌های انتخابی بایستی در مقابل چین‌وچروک‌ها مقاومت بالایی را از خود نشان بدهند. به همین دلیل است که افراد متخصص و متبحر در زمان تولید لباس با توجه به نوع شغل می‌دانند که از چه جنس پارچه برای تولید لباس فرم استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:  نحوه نگهداری از لباسکار | شستشوی لباس کار

خرید لباسکار

در دوختن لباس کار و تیشرت تبلیغاتی از یک سری مواد اولیه مثل دکمه، نخ، زیپ و غیره استفاده می‌شود. همه این اجزاء و مواد بایستی دارای کیفیت بالا باشند و  همچنین با در نظر گرفتن شغل افراد تولید شوند. برای مثال در لباس کار برق‌کار از دکمه و زیپ فلزی نباید استفاده شود. مدل دوخت باید بر مبنای جنسیت افراد شاغل و همچنین سایز و ابعاد لباس در نظر گرفته شود. در نظر داشته باشید که باید به همه این فاکتورها در زمان خرید لباس کار توجه کنید. از دیگر موارد مهم در خصوص انتخاب لباس فرم مناسب قابلیت بالای شست­و­شوی آن است. همچنین راحتی لباس باید تا حدی باشد که فرد در همه شرایط کاری حس خوبی داشته باشد. از دیگر نکته‌های مهم خصوصیت لباس کار نوع دوخت آن است که به طور معمول به شکل دو یا سه سوزنه انجام می‌گیرد. دلیل این کار این است که درز دوخت‌ها محکم باشند. ویژگی دیگری که می‌توان برای یک لباس کار خوب نام برد متناسب بودن آن با نوع شغل و فرد است. هر کسب و کاری نیاز به یک نوع لباس کار دارد و هر شخص با توجه به سایز و آناتومی بدن یک فرم خاص لباس نیاز دارد. از دیگر خصوصیات لباس کار مناسب موارد زیر است:

  • میزان راحتی: لباس کار نباید خیلی گشاد یا تنگ باشد و همچنین نبایستی از موادی تولید شود که سبب تعریق بدن فرد در زمان کار می‌شوند. در نظر داشته باشید که لباس کار حتی در زمان‌هایی که به مدت طولانی ایستاده هستید نیز باید راحتی زیادی داشته باشد. لباس کاری که در بعضی زمان‌ها در محیط کار با توجه به شرایط مختلف سبب خستگی شما شود اصلا مناسب نیست.
  • تناسب: البسه شغلی بایستی متناسب با کسب و کاری باشد که انجام می‌دهید. برای مثال چنان چه با کارتان با کوره مذاب است بایستی از البسه مقاوم در درجه حرارت‌های بالا بهره ببرید.
  • دوام و استحکام: البسه شما بایستی که به قدر کافی دارای استحکام و دوام باشد تا در مقابل ساییدگی و پارگی در استفاده‌های روزمره دچار خرابی نشود. لباس‌ها باید از موادی درست شوند که در مقابل پارگی و لکه مقاومت خوبی را از خود نشان بدهند.
  • مقاومت بالا در برابر چروک­پذیری: کالای انتخابی شما بایستی ضد چروک باشد و بعد از یک روز کار زیاد چروک زیادی به خود نگیرد.
  • طراحی منحصر به فرد و زیبا: لباس شما باید طرح زیبا و منحصر به فردی داشته باشد تا سبب ایجاد اعتماد به نفس بالا و راحتی در شما شود.
بیشتر بخوانید:  نکات انتخاب رنگ لباسکار | رنگ لباس کار

نتیجه‌گیری

در این مقاله در مورد خصوصیات بهترین لباس کار صنعتی‌ صحبت کردیم که باید در زمان خرید به آن‌ها توجه داشته باشید. تولیدی پوشاک کسا یکی از برترین تولیدی‌های لباس کار کشور است که همه این نکات را در دستور کار تولید خود قرار می‌دهد. شما می‌توانید برای خرید انواع لباس فرم به این تولیدی مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *