خرید بهترین لباس کار مهندسی

بسیاری از مشاغل هستند که با توجه به نوع کاری که دارند از لباس کار استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین شرکت‌ها که نیاز عمده‌ای به بهره‌گیری از لباس کار دارند شرکت‌های مهندسی هستند. لباس فرم مهندسی مهم برای فراهم آوردن امنیت و هم برای برند سازی بسیار مهم است. یک لباس کار مهندسی بایستی به لحاظ جنس پارچه، مقاومت آن، میزان تناسب لباس با نوع شغل، برند معتبر، شیک بودن و غیره مورد بررسی قرار بگیرد.

مدیران شرکت‌ها می‌توانند با خرید لباس فرم مهندسی هماهنگی درست و چشم‌نوازی در شرکت ایجاد کنند. بدین ترتیب است که می‌توانند پرستیژ شرکت خود را بالاتر ببرند. در این مقاله قصد داریم تا بیشتر در مورد خرید بهترین لباس مهندسی با شما صحبت کنیم:

 خصوصیات لباس کار مهندسی

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که خصوصیات یک لباس کار صنعتی مهندسی خوب چه می‌تواند باشد؟ در پاسخ باید بگوییم که لباس کار مهندسی در مدل‌ها و از جنس‌های متفاوتی تولید می‌شوند که در زیر به آن‌ها می‌پردازیم:

انواع جنس پارچه‌ها در لباس فرم مهندسی

انواع جنس پارچه­های لباس مهندسی به قرار زیر است:

  1. تترون

تترون پارچه‌ای با ضخامت کم در قیاس با دیگر پارچه‌ها است. به همین دلیل است در مشاغلی استفاده می‌شود که نیازی به امنیت بالا نباشد. چون این نوع پارچه دارای مقاومت کمی است.

  1. ترگال

ترگال پارچه‌ای است که از الیاف پلی استر و ویسکوز تولید می‌شود. این نوع پارچه در قیاس با تترون دارای ضخامت بیشتری است و مقاومت بالاتری نیز دارد. این پارچه در ظاهر مشابه با پارچه تترون است و تنها تفاوتی که می‌توان برای آن قائل شد ضخامت آن است.

  1. فیلامنت کجراه

پارچه فیلامنت کجراه یکی از بهترین جنس‌ها در لباس فرم مهندسی است. چون دارای مقاومت و استحکام زیادی است. این پارچه در ضخامت‌های گوناگون وجود دارد. به همین دلیل باید در زمان خرید لباس مهندسی به ضخامت پارچه دقت کنید.

  1. کتان

کتان پارچه‌ای است که دارای مقاومت زیادی است و حتی در مقابل حرارت‌های بالا نیز دارای مقاومت خوبی است.

 لباسکار مهندسی

مدل‌های گوناگون لباس کار مهندسی

انواع مدل­های گوناگون لباس کار به شرح زیر است:

  1. لباس کار یکسره
بیشتر بخوانید:  نحوه نگهداری از لباسکار | شستشوی لباس کار

لباس کار یکسره به طور معمول به شکل سر هم و یکسره است. در نظر داشته باشید که این مدل لباس برای افرادی که در برابر آلاینده‌ها هستند مفید است. همچنین می‌توان لباس کار یکسره را در تمام طول روز پوشید و همه روز را با آن گذراند.

  1. لباس کار دو تکه

لباس کار دو تکه از شلوار و پیراهن تشکیل شده است. پوشیدن این مدل لباس کار در قیاس با لباس کار یکسره راحت‌تر است. این مدل به طور معمول دارای تنوع بیشتری است. به همین دلیل است که دارای محبوبیت زیادی است.

  1. لباس کار دوبنده

لباس کار دوبنده از مدل‌های بسیار کاربردی در لباس کار مهندسی است. باید بدانید که این مدل از جیب‌هایی تشکیل شده است که مخصوص قرار دادن ابزارآلات مختلف است.

مختصری در مورد لباس کار مهندسی

لباس کار از مهم‌ترین عوامل در بالا بردن کارکرد و امنیت کاری پرسنل است که در امنیت و سلامتی افراد بسیار موثر است. لباس کار مهندسی نوعی پوشش است که وابسته به اقلیم کاری، جنسیت، سختی کار و دیگر عوامل متغیر است. در نظر داشته باشید که لباس کار مهندسی از الیاف متنوعی تولید می‌شود و می‌تواند از جنس الیاف طبیعی و مصنوعی و یا ترکیبی از هر دو نوع الیاف است. لباس کار مهندسی یکسره یا یک تکه، دو تکه‌ای و یا چند تکه است. معمولا تعداد بخش‌های لباس در فصل زمستان بیشتر است.

به علت این که شغل‌های مهندسی بسیار متنوع هستند و هر یک در زمینه‌ای متفاوت مشغول به فعالیت هستند این پوشاک کاربردهای زیادی دارد. به عنوان مثال لباس کاری که برای مهندسان عمران و شهرسازی تولید می‌شود باید دارای مقاومت فیزیکی بالایی باشد و به سادگی از بین نرود. همچنین ممکن است از تیشرت تبلیغاتی در لباس کار مهندسی استفاده شود.

لباس کار مهندسی در مشاغل گوناگون

با توجه به نوع رشته مهندسی باید لباس کار مناسب با آن تولید شود. در زیر به برخی از این رشته‌ها و لباس کار مناسب با آن‌ها اشاره می‌کنیم:

صنعت عمران

لباس کار مهندسین عمران دارای تنوع زیاد است . در نظر داشته باشید که می‌توان از برندهای مختلف با کیفیت و جنس‌های گوناگون برای تهیه این البسه استفاده کرد. بهترین لباس کار برای مهندسان عمران در محیط کار بایستی دارای مقاومت فیزیکی مناسب در مقابل کشیدگی و پارگی باشد. قیمت این لباس در قیاس با دیگر البسه کاری بیشتر است.

بیشتر بخوانید:  بهترین لباس کار صنعتی

لباس کار مهندسی در مشاغل گوناگون

صنعت نفت

از مهم‌ترین صنایع مهندسی صنعت نفت است. لباس کار مناسب این صنعت باید از جنس الیاف طبیعی مانند پشم، پنبه و کتان باشد. در نظر داشته باشید که بهترین لباس کار برای این شغل باید 75 درصد از الیاف طبیعی تهیه شود. چون الیاف طبیعی سبب می‌شوند تا کیفیت لباس تا حد زیادی بالا رود و این عامل با اهمیت در بالا بردن عملکرد افراد در محیط کار است.

صنعت نفت و گاز

از شغل‌های مهم در کشور در زمینه مهندسی انرژی به خصوص گاز است. کارکنان و مهندسان در این قسمت شغلی خطرناک را دارند و همواره در خطر صدمه دیدن هستند. برای فراهم کردن پوشاک صنعتی در این زمینه بهترین لباسکار، لباسی است که دارای الیاف صد درصد طبیعی باشد و یا این که بخش قابل توجهی از الیاف مورد استفاده در لباس از الیاف طبیعی تشکیل شده باشد.

 بهترین لباس کار مهندسی

در زیر خصوصیات بهترین لباس مهندسی را می‌آوریم:

  • باید دارای درزهای کمی باشد.
  • تا جایی که ممکن است باید از زیپ، دکمه و چسب استفاده نشده باشد.
  • باید به طور دقیق مطابق با اندازه و سایز فرد تولید شده باشد.
  • از پارچه کجراه با بافت طبیعی و با کیفیت بالا استفاده شده باشد.
  • دارای وزن مناسب باشد و خیلی سبک یا سنگین نباشد.
  • رنگ لباس مناسب با نوع کار باشد.
  • نوارهای شبرنگ یا تزیینی که برای دید بهتر در تاریکی شب هستند بایستی دارای رنگ مناسبی باشند.

موارد بالا از ویژگی­‌های بهترین لباس‌­های مهندسی به شمار می­آیند که در زمان خرید باید به آن‌­ها توجه کرد.

 نتیجه‌گیری

در این مقاله در مورد خرید بهترین لباس کار مهندسی با شما صحبت کردیم. لازم است که هنگام خرید به نکات مهمی که در این باره توضیح دادیم توجه داشته باشید.

 

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *